divendres, de novembre 10, 2006

Nou DirectX 10

Amb l'arribada de Windows Vista, també ens arriba una novetat esperada pels fans dels jocs, DirectX 10. Amb aquesta nova versió no i haurà límits pels creadors de videojocs, l'únic límit que i haurà sirà la seva imaginació.


DirectX 10 aconsegueix alliberar a la CPU de la reproducció de gràfics dels jocs, i redirecciona totes les ordes, així aconseguint reduir a la meitat el temps de transferència. Però una de les novetats més impressionants és que aconseguirà crear escenaris dinàmics, on el temps afecta sobre els objectes, com es pot veure en aquest exemple, on es veu unes rames que creixen dins d'una cripta, això hauria sigut impossible de reproduir amb l'antiga versió de DirectX.



També s'han millorat els gràfics en objectes en moviment. En l'antiga versió, per reproduir un bosc amb mil abres, els programadors van ingeniar una formula que feia que tots els arbres fossin el mateix però amb una petita variació, amb aquesta versió, tots els 1.000 arbres podran representar-se completament diferents. Això es limitava perquè havans només responia amb 500 objectes per cada frame, ara ja no i haurà limit.

Per acabar us deixo unes imatges on podeu comparar la qualitat de DirectX 9 amb la de DirectX 10, us entenc si em dieu que no us creieu que siguin imatges fetes amb ordinador, perquè semblen fotos de veritat, per més informació sobre DirectX 10 cliqueu aquí. (a la esquerra hi ha les imatges de DirectX 9 i a l'esquerra les de DirectX 10)

-DirectX 9:

-DirectX 10:


-DirectX 9:


-DirectX 10: